











WERSJA | MOC FABRYCZNA | MOMENT FABRYCZNY | MOC PO MODYFIKACJI | MOMENT PO MODYFIKACJI | |
---|---|---|---|---|---|
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ — ZADZWOŃ 500 300 108 |
CHIPTUNING TIR
Czy Twoja ciężarówka ma trudności z podjazdem pod górę?
Czujesz, że trudno jest sprawnie pociągnąć mocno obciążoną naczepę?
Wyprzedzenie innego TIRa trwa niemal wieczność i jest bardzo ryzykowne?
Żałujesz, że nie kupiłeś auta z mocniejszym silnikiem?
Uważasz, że zużycie paliwa jest zbyt wysokie?
Można temu zaradzić!!!
CHIPTUNING TIR — modyfikacja oprogramowania w sterowniku silnika, mająca na celu zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Każdy turbodoładowany silnik Diesla posiada ukryte rezerwy mocy, które można wykorzystać poprzez zoptymalizowanie oprogramowania w sterowniku silnika. Modyfikacje elektroniczne są w pełni bezpieczne i wykorzystują jedynie konstrukcyjne możliwości jednostek napędowych. W większości samochodów modyfikację taką można przeprowadzić poprzez złącze diagnostyczne OBD. Cała operacja zajmuje około 2 godzin.
Wyższa moc i moment obrotowy silnika wcale nie oznacza wyższego zużycia paliwa, a wręcz odwrotnie. Czym słabszy silnik – tym częściej i na dłużej trzeba wciskać pedał gazu w podłogę, co pociąga za sobą wysokie zużycie paliwa.
Czym mocniejszy silnik – tym delikatniej można operować pedałem gazu. Oczywiście chwilowe zużycie paliwa podczas przyspieszania jest nieco wyższe, ale średnie zużycie paliwa w trasie okazuję się niższe. Im mocniejszy silnik – tym szybciej może osiągnąć prędkość przejazdową, łatwiej poradzi sobie z wzniesieniami, sprawniej, a przede wszystkim bezpieczniej wykona manewr wyprzedzania.
ECO-TUNING – modyfikacja nastawiona przede wszystkim na obniżenie zużycia paliwa poprzez poprawę charakterystyki momentu obrotowego głównie w niskim zakresie obrotów. Większy moment obrotowy jest osiągany na niższych niż dotychczas obrotach. Dzięki temu kierowca ma do dyspozycji większą elastyczność pracy silnika w tzw. zielonym polu obrotomierza, co przekłada się na możliwość delikatniejszego obchodzenia się z pedałem gazu, a tym samym na obniżenie zużycia paliwa. Ciężarówka łatwiej rusza z miejsca z ciężkim ładunkiem, skróceniu ulega czas przyspieszenia do prędkości przejazdowej, poprawienie średniej prędkości przejazdu trasy, co z kolei umożliwia wydłużenie przejechanego dystansu w tym samym okresie czasu. Bardziej elastyczne auto przyczynia się do poprawienia samopoczucia i koncentracji kierowcy, a tym samym jego bezpieczeństwa.
Reasumując: modyfikacja wpływa pozytywnie na:
- obniżenie średniego zużycia paliwa
- wyższa sprawność auta przy podjazdach pod wzniesienia
- bezpieczeństwo czynne podczas wykonywania manewru wyprzedzania
- poprawa elastyczności silnika
- ruszanie z wyższego biegu dzięki wyższej wartości momentu obrotowego
- używanie niższego zakresu obrotów silnika
- możliwość delikatniejszego operowania pedałem gazu
- wyższa średnia prędkość przejazdu trasy
- wydłużenie przejechanego dystansu w tym samym okresie czasu
- poprawienie koncentracji i bezpieczeństwa kierowcy
- przyjemność z jazdy
Dojeżdżamy do klientów na terenie całej Polski!