CHIPTUNING / ECOTUNING TIR

Modyfikacja oprogramowania w sterowniku ECU silnika.
Wyższa moc i moment obrotowy silnika to mniejsze zużycie paliwa.
Wybierz markę, model i typ silnika – sprawdź o ile zwiększy się moc silnika w Twojej ciężarówce.

KAtalog PARAMETRÓW SILNIKÓW

Wybierz markę
  • DAF DAF
  • Iveco Iveco
  • MAN MAN
  • Mercedes Truck Mercedes Truck
  • Renault Trucks Renault Trucks
  • Scania Scania
  • Volvo Trucks Volvo Trucks

Chcesz wiedzieć więcej?

Modyfikacja oprogramowania w sterowniku silnika, mająca na celu zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Każdy turbodoładowany silnik Diesla posiada ukryte rezerwy mocy, które można wykorzystać poprzez zoptymalizowanie oprogramowania w sterowniku silnika. Modyfikacje elektroniczne są w pełni bezpieczne i wykorzystują jedynie konstrukcyjne możliwości jednostek napędowych. W większości samochodów modyfikację taką można przeprowadzić poprzez złącze diagnostyczne OBD. Cała operacja zajmuje około 2-5 godzin.

Wyższa moc i moment obrotowy silnika wcale nie oznacza wyższego zużycia paliwa, a wręcz odwrotnie

Twoja ciężarówka ma za słaby silnik? Ma trudności z wyprzedzeniem innego auta? Podjeżdżając pod górę skrzynia redukuje do niskich biegów? Zużycie paliwa jest zbyt wysokie?
 
Czym słabszy silnik – tym częściej i na dłużej trzeba wciskać pedał gazu w podłogę, co pociąga za sobą wysokie zużycie paliwa.
Czym mocniejszy silnik- tym delikatniej można operować pedałem gazu. Oczywiście chwilowe zużycie paliwa podczas przyspieszania jest nieco wyższe, ale średnie zużycie paliwa w trasie okazuje się niższe.
Czym wyższy moment obrotowy silnika – tym łatwiej pociągnie większy ładunek, łatwiej poradzi sobie z wzniesieniami bez konieczności redukcji biegów, tym szybciej osiągnie maksymalną prędkość przejazdową, sprawniej i przede wszystkim bezpieczniej wykona manewr wyprzedzania innego auta.

Reasumując: modyfikacja wpływa pozytywnie na:

  • obniżenie średniego zużycia paliwa
  • wyższa sprawność auta przy podjazdach pod wzniesienia
  • bezpieczeństwo czynne podczas wykonywania manewru wyprzedzania
  • poprawa elastyczności silnika
  • ruszanie z wyższego biegu dzięki wyższej wartości momentu obrotowego
  • używanie niższego zakresu obrotów silnika
  • możliwość delikatniejszego operowania pedałem gazu
  • wyższa średnia prędkość przejazdu trasy
  • wydłużenie przejechanego dystansu w tym samym okresie czasu
  • poprawienie koncentracji i bezpieczeństwa kierowcy
  • przyjemność z jazdy

Dojeżdżamy do klientów na terenie : całej Polski!

ECO-TUNING

modyfikacja nastawiona przede wszystkim na obniżenie zużycia paliwa poprzez poprawę charakterystyki momentu obrotowego głównie w niskim zakresie obrotów. Większy moment obrotowy jest osiągany na niższych niż dotychczas obrotach. Dzięki temu kierowca ma do dyspozycji większą elastyczność pracy silnika w tzw. zielonym polu obrotomierza, co przekłada się na możliwość delikatniejszego obchodzenia się z pedałem gazu, a tym samym na obniżenie zużycia paliwa. Ciężarówka łatwiej rusza z miejsca z ciężkim ładunkiem, skróceniu ulega czas przyspieszenia do prędkości przejazdowej, poprawienie średniej prędkości przejazdu trasy, co z kolei umożliwia wydłużenie przejechanego dystansu w tym samym okresie czasu. Bardziej elastyczne auto przyczynia się do poprawienia samopoczucia i koncentracji kierowcy, a tym samym jego bezpieczeństwa.