Kasowniki błędów

Kasownik błędów – natychmiastowy reset usterek w samochodach ciężarowych i dostawczych

Samodzielny miniaturowy interfejs diagnostyczny, podłączany do złącza diagnostycznego OBD w samochodach ciężarowych wszystkich marek. Nie wymaga podłączenia laptopa ani wiedzy technicznej od użytkownika.
Automatycznie rozpoznaje z jakim modelem pojazdu się łączy. Kasuje błędy i resetuje sterowniki odpowiedzialne za ograniczenie mocy i prędkości. Potrafi wyłączyć ograniczenie mocy i momentu obrotowego oraz tryb pełzania (ograniczenie prędkości do 20km/h) – w przypadku awarii układu oczyszczania spalin: SCR AdBlue oraz filtra cząstek stałych DPF. Kasuje również błędy „po magnesie”.
Urządzenie szczególnie przydatne za granicą, umożliwia uniknięcie wysokich kosztów holowania i naprawy pojazdu.
W razie awarii układu oczyszczania spalin, Kasownik pozwoli na powrót auta o własnych siłach do bazy, w celu naprawy.

Jak to działa ?

  1. Włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika)
  2. Umieścić Kasownik w złączu diagnostycznym OBD
  3. Mrugająca zielona kontrolka informuje o pracy urządzenia
  4. Po ok 30 sekundach zapali się zielona kontrolka światłem ciągłym, informująca o zakończeniu pracy.
  5. Wyłączyć zapłon i usunąć urządzenie z gniazda diagnostycznego.
  6. Zaczekać 10s aż wszystkie przekaźniki się wyłączą.
  7. Gotowe, można uruchomić silnik i kontynuować jazdę bez ograniczeń mocy ani prędkości.

Urządzenie Diagnostyczne jest w pełni legalne – wolno posiadać i używać zarówno w Polsce jak i za granicą.

UWAGA:

W większości modeli pojazdów ciężarowych możliwe są dyskretne modyfikacje programowe:

  • wyłączenie układu oczyszczania spalin SCR AdBlue
  • redukcja zużycia mocznika AdBlue do minimum
  • deaktywacja reagowania na błędy czujników NOx
  • wyłączenie obsługi filtra cząstek stałych DPF
  • ChipTuning / EcoTuning – modyfikacja programowa sterownika silnika, mająca na celu zwiększenie mocy i momentu obrotowego, co skutkuje obniżeniem zużycia paliwa.

Zadzwoń i zapytaj o szczegóły.

W jakich sytuacjach się przyda:

1. Silnik jest w trybie awaryjnym – redukcja mocy do 50%

W przypadku obciążonego zestawu oznacza to poważne kłopoty z dalszą jazdą. Ciągnik nie ma siły przyspieszać, podjeżdżając pod wzniesienia, trzeba redukować na niskie biegi. Zwiększenie zużycia paliwa o 5-10 l/100km

2. Pojazd w trybie pełzania – ograniczenie prędkości max do 20 km/h

W takiej sytuacji potrzebna jest natychmiastowa interwencja serwisu z odpowiednim sprzętem diagnostycznym. Z taką prędkością daleko się nie zajedzie. Daleko od bazy, niewiadomo gdzie szukać serwisu, jest weekend lub noc i żaden serwis o tej porze nie pracuje – tymczasem terminy gonią i trzeba dotrzeć do celu na czas.

3. Awaria układu oczyszczania spalin SCR AdBlue

Nie chcesz instalować emulatora SCR AdBlue, boisz się kontroli i skierowania do obcego serwisu w celu naprawy.

4. Zapchanie filtra cząstek stałych DPF

Usterka pokazuje się nagle, zazwyczaj w najmniej oczekiwanym momencie i daleko od bazy.

5. Przykładałeś „kamień” tam, gdzie nie powinieneś – chcesz pozbyć się niewygodnych błędów

Zazwyczaj zapisują się 3 charakterystyczne błędy związane z:

  • skrzynią biegów
  • prędkością kół
  • ABS

 

6. Gdy wyświetlają się informacje o błędach:

  • Niski poziom AdBlue
  • Nieprawidłowa jakość AdBlue
  • Usterka NOX
  • Za wysoka emisja
  • Usterka oczyszczania spalin
  • Usterka końcowej obróbki spalin
  • Redukcja mocy/momentu silnika
  • Redukcja prędkości max do 20 km/h
  • Silnik ostrzeżenie
  • MR Zjechać do warsztatu

Kasownik błędów umożliwia bardzo szybkie skasowanie błędów ze wszystkich sterowników, między innym związanych z:

  • silnikiem i jego osprzętem
  • układem oczyszczania spalin SCR AdBlue
  • filtrem cząstek stałych DPF
  • automatyczną skrzynią biegów
  • układem hamulcowym ABS
  • zawieszeniem
  • Tachografem TCO
  • i innymi