Kasownik błędów – natychmiastowy reset usterek w samochodach ciężarowych i dostawczych
Samodzielny miniaturowy interfejs diagnostyczny, podłączany do złącza diagnostycznego OBD w samochodach ciężarowych wszystkich marek. Nie wymaga podłączenia laptopa ani wiedzy technicznej od użytkownika. Automatycznie rozpoznaje z jakim modelem pojazdu się łączy. Kasuje błędy i resetuje sterowniki odpowiedzialne za ograniczenie mocy i prędkości. Potrafi wyłączyć ograniczenie mocy i momentu obrotowego oraz tryb pełzania (ograniczenie prędkości do 20km/h) – w przypadku awarii układu oczyszczania spalin: SCR AdBlue oraz filtra cząstek stałych DPF. Kasuje również błędy „po magnesie”. Urządzenie szczególnie przydatne za granicą, umożliwia uniknięcie wysokich kosztów holowania i naprawy pojazdu. W razie awarii układu oczyszczania spalin, Kasownik pozwoli na powrót auta o własnych siłach do bazy, w celu naprawy.
Jak to działa ?
Włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika)
Umieścić Kasownik w złączu diagnostycznym OBD
Mrugająca zielona kontrolka informuje o pracy urządzenia
Po ok 30 sekundach zapali się zielona kontrolka światłem ciągłym, informująca o zakończeniu pracy.
Wyłączyć zapłon i usunąć urządzenie z gniazda diagnostycznego.
Zaczekać 10s aż wszystkie przekaźniki się wyłączą.
Gotowe, można uruchomić silnik i kontynuować jazdę bez ograniczeń mocy ani prędkości.
Urządzenie Diagnostyczne jest w pełni legalne – wolno posiadać i używać zarówno w Polsce jak i za granicą.
UWAGA:
W większości modeli pojazdów ciężarowych możliwe są dyskretne modyfikacje programowe:
wyłączenie układu oczyszczania spalin SCR AdBlue
redukcja zużycia mocznika AdBlue do minimum
deaktywacja reagowania na błędy czujników NOx
wyłączenie obsługi filtra cząstek stałych DPF
ChipTuning / EcoTuning – modyfikacja programowa sterownika silnika, mająca na celu zwiększenie mocy i momentu obrotowego, co skutkuje obniżeniem zużycia paliwa.
Zadzwoń i zapytaj o szczegóły.
W jakich sytuacjach się przyda:
1. Silnik jest w trybie awaryjnym – redukcja mocy do 50%
W przypadku obciążonego zestawu oznacza to poważne kłopoty z dalszą jazdą. Ciągnik nie ma siły przyspieszać, podjeżdżając pod wzniesienia, trzeba redukować na niskie biegi. Zwiększenie zużycia paliwa o 5-10 l/100km
2. Pojazd w trybie pełzania – ograniczenie prędkości max do 20 km/h
W takiej sytuacji potrzebna jest natychmiastowa interwencja serwisu z odpowiednim sprzętem diagnostycznym. Z taką prędkością daleko się nie zajedzie. Daleko od bazy, niewiadomo gdzie szukać serwisu, jest weekend lub noc i żaden serwis o tej porze nie pracuje – tymczasem terminy gonią i trzeba dotrzeć do celu na czas.
3. Awaria układu oczyszczania spalin SCR AdBlue
Nie chcesz instalować emulatora SCR AdBlue, boisz się kontroli i skierowania do obcego serwisu w celu naprawy.
4. Zapchanie filtra cząstek stałych DPF
Usterka pokazuje się nagle, zazwyczaj w najmniej oczekiwanym momencie i daleko od bazy.
5. Przykładałeś „kamień” tam, gdzie nie powinieneś – chcesz pozbyć się niewygodnych błędów
Zazwyczaj zapisują się 3 charakterystyczne błędy związane z:
skrzynią biegów
prędkością kół
ABS
6. Gdy wyświetlają się informacje o błędach:
Niski poziom AdBlue
Nieprawidłowa jakość AdBlue
Usterka NOX
Za wysoka emisja
Usterka oczyszczania spalin
Usterka końcowej obróbki spalin
Redukcja mocy/momentu silnika
Redukcja prędkości max do 20 km/h
Silnik ostrzeżenie
MR Zjechać do warsztatu
Kasownik błędów umożliwia bardzo szybkie skasowanie błędów ze wszystkich sterowników, między innym związanych z: